sobota, 8 lipca 2017

Życie na Florydzie

Życie imigranta na pewno nie jest łatwe. Zwłaszcza dla osób, które są same lub zaczynaja od początku. Każdy mówi Amerykański sen, marzenie każdego z nas. Faktem jest, iż Ameryka zarówno jak i Anglia są potęgą świata i nikt im nie dorówna. Przylatując na Florydę nie wiedziałam czego się spodziewać. Trochę podpatrzyłam w internecie jak to wygląda i zdjęcia w 99% oddają to co widzicie na obrazkach. Floryda jest piękna.
Wszystko jest po prostu wielkie, dużo zieleni, wokół, czysto, wielkie centra handlowe praktycznie jedno koło drugiego. Ogromna ilośc restauracji, jako, że Amerykanie lubią jeść i to w dodatku fast food. Życie tutaj wydaje się być rajem. Gdzie się nie rozejrzycie piękne markowe samochody i rozbudowane autostrady. Przyglądając się temu bliżej nie do końca jest tak kolorowo.
    Ameryka jest na pewno krajem wolności.  Każdy robi co chce, nikt nie zwraca na Ciebie uwagi. Ludzie są bezpośredni. Idąc ulicą możesz usłyszeć, że masz ładną sukienkę, albo że jesteś ładna. Tacy już są.  Jak każdy kraj ma swoją kulturę i się na pewno różni od Europy. Co mogę powiedzieć o Amerykanach to, że są bardzo mili. Niestety my Polacy jesteśmy  jednym z najbardziej niemiłych narodów z jakimi się spotkałam i oczywiście Czesi.

    Nigdzie nie widziałam tak niemiłej obsługi klienta, chłodnego podejścia i obojętności jak w Pradze. Pamiętam jak byłam w Anglii to często byłam pytana czy my Polacy jak rozmawiamy to zawsze się kłócimy bo mamy taki wysoki ton rozmowy. Tak też jesteśmy niestety odbierani prze inne kraje. Ludzie wulgarni, mówiący prosto z mostu, niegrzeczny.  Można negować odnośnie tego czy Amerykanie są fałszywi czy nie, ale każdy po części z nas jest. Ważne, że niezależnie od tego jaki mają dzień, czy lubią prace czy nie nigdy nie przeleją swych emocji na klienta co w Polsce jest zjawiskiem codziennym.

    Śmiało mogę powiedzieć, że zarówno w Anglii jak i w Ameryce, życie jest łatwiejsze. Jeśli tylko chcecie pracować, osiągniecie coś. Będzie was stać na wiele rzeczy w krótkim czasie. Nie musicie czekać latami by kupić fajny samochód.  Wystarczy, że wyrobicie sobie zdolność kredytową i juz macie auto.  Banki są dość przychylne dla klientów tylko musicie pamiętać o spłacie kredytu. Pracując we dwie osoby możecie mieć życie na dobrym poziomie. Wiele rzeczy jest na pewno łatwiejsze. W Polsce żeby coś mieć trzeba harować i tak nie za wiele jest. Dodatkowo wymagania są niewyobrażalne, z każdej strony utrudnienia. Chociażby prawo jazdy. W Polsce totalna porażka. Ostatnio zdawałam i miałam około 5 tysięcy pytań do nauczenia plus jazda  ekologiczna. W województwie w którym zdawałam jest 45 % zdawalności.

    Dla porównania tutaj jest około 100 pytań a egzaminatorzy nie są tak upierdliwi. A sami wiemy, że Amerykanie nie są najlepszymi kierowcami. Zastanawia mnie czemu w Polsce pod każdym względem tak mamy utrudniane życie. Jak do każdego kraju musicie się przyzwyczaić. Dla kogoś kto lubi ciepło to jest dobre miejsce. Pamiętajcie musicie mieć auto. Bez niego nawet nie ma mowy. Wszyscy przemieszczają się samochodami. Tu nie ma autobusów, chodników dla pieszych. Floryda jest jak wysepka z małymi podwysepkami na niej.  Wszystko jest daleko.  Mimo różnych zawirowań jest to w mojej ocenie dobre miejsce do zamieszkania, ludzie nie są wścibscy, cały rok wakacje i krótkie spodenki...
    Niech każdy jedzie tam gdzie ma swój raj😍😏

    Brak komentarzy :

    Prześlij komentarz